Virtuali realybė: HTC, Oculus ar PlayStation?

Sony nuo spalio 13 dienos prisijungė prie virtualios realybės gigantų taivaniečių HTC ir amerikiečių Facebook. Dabar HTC Vive ir Facebook Oculus Rift turės dar vieną konkurentą – PlayStation VR. 

Virtual reality - HTC Vive, Oculus Rift ir PlayStationVR

Trumpa istorijos pamoka

 

HTC Vive pirmasis prototipas buvo pademonstruotas dar 2014 metais. Išankstiniai užsakymai prasidėjo 2016 metų vasario 29 dieną, o balandžio 5 dieną produktas buvo išleistas į dienos šviesą.

Oculus Rift pradėjo „Kickstarter“ 2012 metais ir surinko 2,5 milijonus dolerių. 2014 metais kompaniją už 2 milijardus įsigijo Facebook. 2016 metų kovo 28 d. į rinką buvo paleistas pirmasis įrenginys, kuris nebebuvo laikomas prototipu.

PlayStation VR, kuris prieš tai buvo žinomas kaip „Projektas Morfijus“, pirmą kartą pristatytas buvo 2014 metų kovo 18 d., bet prieinamas vartotojams tapo tik 2016 metų spalio 13 dieną.

Skaičiai ir specifikacijos

Vive LogoHTC Vive

  • Rezoliucija2160×1200 (1080×1200 vienai akiai).
  • Atsinaujinimo greitis90 Hz.
  • Matomumas110 laipsnių.
  • Svoris555 gramai.
  • Ekranas – PenTile OLED.

Vive LogoOculus Rift

  • Rezoliucija 2160×1200 (1080×1200 vienai akiai).
  • Atsinaujinimo greitis90 Hz.
  • Matomumas110 laipsnių.
  • Svoris470 gramų.
  • Ekranas – PenTile OLED.

Vive LogoPlayStation VR

  • Rezoliucija1920 x 1080 (960 × 1080 vienai akiai).
  • Atsinaujinimo greitis – iki 120 Hz (nemažai žaidimų 90 Hz).
  • Matomumas100 laipsnių.
  • Svoris610 gramų.
  • Ekranas – 5.7″ OLED.

Kainos: kas pigiausiai geriausias?

 

HTC Vive įrangos komplektas, į kurį įeina galvos įranga, kambario sensoriai ir valdikliai, kainuoja 800 $.

htc-bundle
Oculus Rift virtualios realybės akiniai kainuoja 600 $. Su gruodžio mėnesį pasirodysiančiais „Touch Controllers“ kaina pakils iki 800$.

Oculus Rift HeadsetOculus Rift Touch Controller

PlayStation VR akiniai kainuoja 400 $ arba 500 $ už pilną komplektą, į kurį įeina akiniai, du valdikliai, kamera (kuri yra būtina) ir nemokamas žaidimas. Pirkti pilno komplekto neapsimoka tik tada, jeigu jau esate įsigijęs PlayStation kamerą.

PlayStation Virtual Reality PlayStation VR Motion Controller

PlayStation VR kainos atžvilgiu laimi prieš savo konkurentus, tačiau norint žaisti vien šios įrangos nepakanka. HTC Vive ir Oculus Rift reikalingas asmeninis kompiuteris su Windows operacine sistema, o PlayStation VR – PlayStation 4 konsolė. Konsolės kaina prasideda nuo 300 $, tai reiškia, jog neturint jokios pradinės įrangos ir norint pradėti žaisti su PlayStation VR, viskas kainuoja apie 800 – 900 $. Kaina priklauso nuo PlayStation pasirinkimo (naujas ar naudotas, su žaidimais ar be, paprastas ar naujoji „slim“ versija). Įskaitant konsolės kainą, PlayStation VR susilygina su Vive ir Rift, tačiau perkant asmeninį kompiuterį, pastarieji tampa daug brangesnėmis prekėmis. Tiesa, daugelis žmonių jau yra įsigiję asmeninį kompiuterį, tačiau virtuali realybė reikalauja didelių kompiuterio resursų, todėl nemaža dalis tų kompiuterių tam nebėra tinkami.

Genialu, kas paprasta. O kas paprasčiausia?

Oculus Rift

Oculus Teardown

Kai asmeninį kompiuterį ir jo komponentus gamina vieni, o virtualius akinius kiti, dažnai tenka susidurti su prijungimo ir instaliacijos problemomis. Nors Oculus stengiasi šiuos procesus padaryti kaip įmanoma paprastesnius, dažnas vartotojas vis tiek susiduria su rūpesčiais. Oculus yra reikalingos dvi USB 3.0 jungtys (2.0 tiesiog neveiks). Viena kamerai ir kita virtualios realybės akiniams. Taip pat vaizdo plokštė turi turėti papildomą HDMI jungtį. Dauguma vaizdo plokščių turi tik vieną HDMI jungtį, kuri dažniausiai būna naudojama monitoriui. Todėl reikės rasti kitą būdą prijungti monitorių arba įsigyti vaizdo plokštę, turinčią dvi jungtis. Silpniausios vaizdo plokštės, reikalingos VR žaidimams – Nvidia GTX 960 arba AMD RX 480, silpniausias procesorius – i3-6300 CPU.

Prijungus USB kamerą ir virtualios realybės akinius reikia atsisiųsti Oculus instaliacijos programą, kuri pati parsiunčia visą reikalingą programinę įrangą. Visas procesas beveik automatizuotas ir užtrunka apie 25 minutes. Įrašoma Oculus aplikacija, kuri patikrina Jūsų programinę įrangą ir greičiausiai pasiūlo ją atnaujinti. Jeigu nesate užgrūdintas geimeris, nepamirškite, kad norint kokybiškai naudotis virtualios realybės akiniais reikės taip pat reguliariai atnaujinti USB, vaizdo ploštės ir kitus draiverius.

Visa tai atlikus, Oculus Rift priežiūros daugiau nereikalauja ir kiekvieną kartą įsijungus iš naujo viskas veikia puikiai. Kilus problemoms, klientų aptarnavimas yra puikus ir lengvai pasiekiamas čia.

HTC Vive

Vive Teardown Virtualy RealybePrijungimo procesas labai panašus į Oculus Rift, tačiau yra galimybė naudoti DisplayPort vietoje HDMI. Kita problema – kambario sensoriai. Tai reiškia, kad reikės dviejų elektros jungčių skirtingose kambario pusėse, kad galėtumėte juos prijungti. Papildomai reikės įrašyti Steam platformą, kuri teoriškai turėtų nustatyti prijungtą HTC Vive ir pati pasiūlyti instaliuoti Steam VR ir reikalingus komponentus. Tačiau tai įvyksta ne visada. Tokiais atvejais Steam platformoje reikia pačiam išreikšti norą naudotis Steam VR.

Įveikus šią dalį, ateina laikas pasirinkti, ar naudosite HTC Vive kambaryje ar mažesnėje erdvėje. Svarbu žinoti, jog pasirinkus mažesnę erdvę stipriai sumažėja galimų žaisti žaidimų skaičius. Tada valdikliu reikia nurodyti Steam, kur yra kompiuterio ekranas, padėjus valdiklius ant žemės nurodyti, kur yra grindys, ir tada pasivaikščioti po kambarį, taip sukuriant virtualias kambario ar galimos erdvės ribas, kad netektų, užsidėjus akinius, užkliūti už baldų ar atsitrenkti į sieną.

Atlikus visą ilgą procesą galima pradėti žaisti, tačiau HTC Vive turi tendenciją nustoti fiksuoti valdiklį arba pamesti sensorių vietas. Tai dažniausiai sutvarkoma perkrovus virtualios realybės akinius arba atnaujinus programinę įrangą. Nors ši problema išsprendžiama, tačiau malonumo neprideda, kai turite laiko tik trumpam žaidimui, o tą laiką išnaudojate perkraudinėdami sistemą ir mosikuodami valdikliais. Klientų aptarnavimas nėra aukšto lygio ir visa naudingiausia informacija giliai paslėpta Steam’o forumuose, o ne oficialiuose pagalbos dokumentuose.

PlayStation VR

PlayStation Virtuali realybeSu šiais virtualios realybės akiniais prijungimo procesas žymiai paprastesnis ir tai yra puikiai suprantama kodėl – prieš tai aptarti akiniai yra kuriami naudojimui asmeniniais kompiuteriais, kurie nėra tų pačių įmonių produktas. PlayStation turi savo konsolę ir turi galimybę ją gaminti tokią, kad virtualios realybės akinius prijungti būtų ypatingai lengva. Jums nereikia įrašinėti jokių vaizdo plokštės komponentų. Nereikia rūpintis ar Jūsų kompiuteris pakankamai pajėgus – viskas tiesiog veikia. Prijungiate PSVR išorinę duomenų apdorojimo dėžę prie PS4 naudodami USB jungtį, vieną laidą sujungiate su ekranu, prijungiate PlayStation kamerą prie PS4 ir leidžiate sistemai parsiųsti ir įrašyti reikalingą programinę įrangą. Visas procesas paprastas ir pakankamai greitas, priklausomai nuo Jūsų interneto spartos.

Vienintelė problema – laidas skirtas kamerai yra per trumpas jeigu savo konsolę nelaikote prie ekrano. Greičiausiai greitai atsiras ilgesnis laidas arba bent jau pagalbinis laidas padėsiantys jį praiilginti, tačiau kol kas tokios galimybės nėra.

Svarbus momentas: kambario dydis

Oculus Rift veikia puikiai, net jeigu sėdėsite prie stalo ar atsigulsite ant sofos. Sony rekomenduoja turėti bent 3 m ilgio ir 2 m pločio erdvę, norint išnaudoti visas galimybės. Nepaisant to, PlayStation VR tinka naudoti ir mažesnėse erdvėse, tačiau kartais gali tekti pakeisti kameros poziciją. Turintiems ypač mažai erdvės rekomenduojame virtualios realybės akinius, pritaikytus išmaniesiems telefonams – Google Cardboard ir Gear VR.

Empty Room

HTC Vive apie kambario dydį kalba griežtai. Norint neprarasti galimybės žaisti didelės dalies žaidimų, reikėtų pasirinkti Room Scale funkciją. Tuomet šie virtualios realybės akiniai reikalauja 1.5 m ilgio ir 2 m pločio erdvės. Net jei Jūsų kambarys atitinka šiuos minimalius reikalavimus, tai nereiškia, kad nesusidursite su problemomis. Norint idealaus rezultato, reikėtų 2.5 – 3 m ilgio ir 2.5 – 3 m pločio kambario, kuriame nebūtų nei baldų, nei gyvūnų, nei kitų žmonių. Tokiomis sąlygomis pasigirti kiekvienas negali, bet tai gerokai padidina žaidimo įspūdžius.

(Ne)patogumai

Old Virtual Reality

Vartotojai patogiausiais virtualios realybės akiniais išrinko PlayStation produktą. Galvos įrangos svoris patogiai paskirstytas, yra paminkštinimai ir viskas gali būti reguliuojama mygtuku. Matomumo atstumas taip pat reguliuojamas mygtukais. Tai vieninteliai virtualios realybės akiniai, kurie nedaro didelio spaudimo veidui ir po pusvalandžio žaidimo netampa sunkūs bei nemalonūs. Jeigu nešiojate akinius, šalmą galite nusireguliuoti taip, kad nepatirtumėte diskomforto, nepriklausomai nuo akinių dydžio.

Antroje vietoje patogumo skalėje – Oculus Rift. Kadangi vaizdas nėra visiškai arti akių – įmanoma žaisti ir su akiniais. Dydis reguliuojamas velcro lipniomis juostelėmis ir panaudojus ilgesnį laiką tampa nebepatogu.

HTC Vive turbūt suteikia geriausią virtualios realybės pojūtį, tačiau kartu ir patį nepatogiausią. Galvos įranga yra sunki ir suspaudžia veidą kaip prasta slidininko kaukė. Veidas visada jaučia spaudimą akių ir nosies srityse. Vienintelis to pliusas – visiškas išorinio pasaulio nematymas, tačiau to kaina – karštis ir prakaitas. Kiek neįprasta, nes HTC Vive labiausiai taikosi į virtualią realybę, kurioje žaidėjas turėtų judėti itin laisvai.

Apibendrinimas

Visi virtualios realybės akiniai turi pliusų ir minusų. Kadangi tai tik pradžia, sunku prognozuoti, kurie gigantai greičiausiai tobulės ir taisys klaidas, galbūt atsiras naujų konkurentų, kurie turėdami pavyzdžius sugebės sukurti tai, ko iki šiol pirmtakams nepavyko.

vr-in-play

PlayStation VR – pigiausias, paprasčiausias ir patogiausias. Žaidimų kokybė nėra tokio aukšto lygio, kokį pasiekia su asmeniniais kompiuteriais naudojami akiniai, tačiau yra pakankamai įspūdinga. Čia rasite daugiausiai žaidimų ir, kadangi PlayStation juos kuria patys, dažniausiai žaidimai yra idealiausiai pritaikyti virtualiai realybei.

Vive In Play

HTC Vive idealiomis sąlygomis sukuria idealiausią virtualios realybės pojūtį. Problema – idealių sąlygų išgavimas. Reikia didelio, daiktais neapkrauto kambario ir papildomų elektros lizdų sensoriams. Sensorius pakankamai dažnai reikia perkonfigūruoti. Neturint asmeninio kompiuterio, visos įrangos kaina tampa labai didelė.

Oculus In Play

Oculus Rift nepatogiausias ir, mūsų nuomone, prasčiausias šios kategorijos įrenginys. Kaina kaip HTC Vive, o neturint asmeninio kompiuterio ji ženkliai išauga. Didžiausias privalumas – klientų aptarnavimas. Iškilus problemomis galima greitai rasti atsakymą į kiekvieną klausimą.

Vis dar nežinote, kas Jums labiausiai tiktų? Išbandyti galite čia.

Komentarai